סמרתון 2019

סיכום הפרולוג

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

יום רביעי – פרולוג – קטורה מעגלי (21 ק״מ)

כתב: אורי ניצן I צילום: עופר עברי, יואב לביא, דובי בליט

הדרך לסמרתון ארוכה ופתלתלה

אחרי רכיבה זוגית מוצלחת באירוע החברים של גרינברג, העניינים החלו להסתבך. צחי תפס וירוס קשה ונאלץ לוותר על הסלוט בתחרות ואני החלתי בחיפושים אחר פרטנר שיכול בהודעה קצרה מאוד לפנות את היומן ולהצטרף לאתגר. על הפרטנר להיות חזק מספיק בכדי להשלים בכבוד את ארבעת ימי התחרות המפרכים ללא אימונים מקדימים, ומצד שני לא חזק מדי כדי שלא יפרק אותי כבר בסטייג׳ הראשון.

ביום שישי, כמה ימים לפני הזינוק לסמרתון, התקיים מרתון בארי המיתולוגי. אין ספק ששטח הסיום של מרתון בארי הוא המקום המושלם למצוא פרטנר למרוץ ארוך ומאתגר כמו הסמרתון. ואכן, חבר שפגשתי במתחם התנדב לאתגר. החבר, הידוע בכינויו ניב, רוכב גדול וחזק שמתחרה כבר שנים בליגה למקומות עבודה בקבוצה חזקה (שלא נזכיר את שמה) יעמוד באתגר בקלות, השאלה הגדולה היא איך אני אחזיק מעמד. ההחלטה הסופית שצחי פורש מהתחרות התקבלה ביום ראשון, ולניב נותרו יומיים להערך. סוגרים לוגיסטיקות אחרונות, וביום רביעי בבוקר עושים דרכנו דרומה לכיוון קטורה לזינוק לפרולוג.

ביום שני בערב פרסמו את סדר ההזנקה לפרולוג. כל זוג קיבל שעה מדוייקת בה הוא מזנק. הזוגות מזנקים בהפרש של דקה אחד מהשני. שלנו נקבע ל- 12:27. יש משהו נחמד בפרולוג קצר לפני תחרות ארוכה ומאתגרת. הרכיבה הקצרה יחסית – סדר גודל של שעה – מאפשרת זינוק מאוחר, מה שמאפשר קימה בשעה נורמאלית, נסיעה רגועה שכוללת עצירת קפה והתארגנות רגועה לפני הזינוק. מתחם האירוע שהוקם בקיבוץ קטורה נעים ומפנק. כל נושא ההרשמה וחלוקת הערכות נעשה בצורה יעילה ומהירה ובשום שלב לא הורגש לחץ על העמדות. מסיימים את הרישום, עולים על מדים ויוצאים לחימום. כבר בחימום מרגישים את הרוחות הערות שנושבות מצפון שעוד יתישו אותנו בסטייג׳ הקצר והכואב שמצפה לנו.

סמרתון 2019 – סיכום הפרולוג
סמרתון 2019 – סיכום הפרולוג

מזנקים

דקה לזינוק, נעמדים על הקו, ובדיוק בשעה היעודה יוצאים לדרך. מתחילים בדאבל מדברי קצר לכיוון צפון מערב לאורך הגדר של קיבוץ קטורה. הרוח הצפונית גורמת לי להיכנס מאחורי גבו הרחב והחסון של ניב ולמעשה רוב הרכיבה ראיתי רק את גבו. די מהר מתחברים לסינגל מגניב שנע דרומה למרגלות המצוק. ״סינגל הדרקון״, נבנה ע"י רוכבים מקומיים על סמך נאקבים של חיות בר ושבילי עיזים בחלקו זורם ובחלקו מאוד טכני ומאלץ אותנו להיות להיות סופר ממוקדים ומדוייקים בבחירת הקווים. אחרי קטע קישור קצר על ציר הנפט (שאשפר לנו לעקוף את אחד הזוגות שזינקו לפנינו) חוברים חזרה לסינגל שהופך זורם ומהיר הרבה יותר. אחרי חציית נחל "מפלתיים" עולים על סינגל ״גרופית״ שעבר שיפוץ ושילוט לפני פחות משנה. הסינגל זורם ברמה של שביל ישראל לאופניים ולוקח אותנו לנקודת תצפית יפה ומיוחדת על הערבה וצוקי שיירות. לאחר חצייה של שלוחת שחרות יורדים לואדי של הסינגל "בר" (שנרכב במהדורות הקודמות של הסמרתון) רק שהשנה רוכבים אותו בכיון ההפוך. עליה מתונה מעלה אותנו למדרגה הראשונה של צוקי שיירות ומשם ירידה טכנית ומהירה לכיוון דרום, מתחברים שוב לסינגל ״גרופית״ ומתחילים לחזור לכיוון צפון. בנקודה זו מגיחים מאחור בטיסה נמוכה הזוג זך-מאור וזהבי (שזינקו 6 דקות אחרינו) מה שממחיש היטב את הקצב בו הם רכבו. אנחנו אפילו לא מנסים לשבת עליהם וממשיכים לכיוון צפון בסינגל ״בר״ עד לחיבור עם דרך רחבה שמביאה אותנו חזרה לקטורה. הרכיבה הופכת קשה בגלל הרוחות החזקות מצפון וגם בגלל תוואי השטח לא זורם בעליל. אנחנו מגיעים חזרה לקטורה כעבור שעה ו- 4 דקות מתישות למדי.

עם הסיום מקבלים ארוחה חמה, שתיה וכמובן בירה, ואפשר להתחיל את ההתאוששות לקראת הסטייג׳ המלא הראשון שצפוי לנו מחר. משאירים את האופניים בקטורה, ונוסעים עצמאית לתמנע לכפר התחרות המדוגם. האופניים יחכו לנו בקטורה לתחילת סטייג׳ 1.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סמרתון 2019 – סיכום הפרולוג

תוצאות הפרולוג:

גרנד מאסטרס +50

מקום ראשון: רונן שיריזלי וגיל קאשי

מקום שני: אורן אוזרד וגיל אישינסקי

מקום שלישי: יעקב כהן זיו ענפי

מאסטרס +40

מקום ראשון: ליאור זך מאור וליאור זהבי

מקום שני: ליאור חקלאי ויובל רוזנצווייג

מקום שלישי: רועי האקר ודן זיגמונד

גברים

מקום ראשון: גיא ססלר ושלומי חיימי

מקום שני: סורן ניסן וקורי וואלאס

מקום שלישי: תומר זלצמן ואורי לאונזיני

נשים

מקום ראשון: נעמה נוימן וגילי וייברג

מקום שני: נוגה כורם ונטלי שניטר

מקום שלישי: סילקה לנהוף וסנדי גריפין

מעורב

מקום ראשון: סופי ג׳יאובנה ופרדריק גומברט

מקום שני: דבורה אוחיון ואילן אידלסון

מקום שלישי: מורן פלר ואלדד אוחיון

סמרתון 2019 – סיכום הפרולוג

סמרתון הוא מרתון סינגלים מדברי החוגג ב-2019 את שנתו החמישית. זהו אחד ממרוצי השלבים הייחודים והיפים בעולם. באמצע פברואר כשהחורף בשיאו רוכבים מכל העולם נהנים ממזג אוויר מושלם ואיזון מופלא בין אווירה מדברית משוחררת לרכיבה קשוחה על סינגלים ונאקבים עתיקים ששורטטו במהלך ההיסטוריה על ידי שיירות גמלים, והותאמו לרוכבי אופניים ע"י חבורת הבנאים המוכשרים של קיבוץ סמר וחברת רגב תשתיות ופיתוח.
הסמרתון היא תחרות אופניים מקצועית בת ארבעה סטייג'ים המרכזת מידי שנה את טובי הרוכבים בארץ. השנה משתתפים במירוץ 350 רוכבים ורוכבות, מתוכם 30 אורחים שהגיעו אלינו מחו"ל.

הסמרתון הוא הפקה משותפת של החברה הכלכלית לפיתוח התיירות בחבל איילות, פארק תמנע,  קיבוץ סמר וחברת עז הרים הדרכות והפקות בסיוע איגוד האופניים בישראל, ה-UCI והמועצה האזורית חבל איילות. לחזון התחרות התגייסו נותני חסות רבים, וביניהם: משרד התיירות, משרד התרבות והספורט, דרך הערבה, קק"ל, קיבוץ נאות סמדר, קיבוץ קטורה, סמי נופי ובניו, המחסן למקצוען, Israel Cycling Academy, זירת האופניים Bike.co.il,Joe's No Flats , Shimano Israel, Jinga, OAKLEY, Powerade, נביעות, יוטבתה פרו ובננות כרמל.

Comments

comments

כתבות נוספות