מגדל אפיק ישראל 2019

סיכום סטייג' 1 2019

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מסלול קשוח, מאבק על השליטה, וניצחון נוסף לזוג המוביל.

סיכום היום השני של Migdal Epic Israel 2019

כתב: אריק פלדמן I צילום: רונן טופלברג, דותן הלוי, תומר פדר, Sportphotografy

Maximilian Brandlו- Georg Eger מגרמניה מחזיקי תואר אלופי אפיק ישראל 2018, הם מנצחי סטייג' מספר 1 ויום התחרות השני של מגדל אפיק ישראל לשנת 2019.

אחרי סטייג' הפרולוג הקצר והאינטנסיבי אתמול, התייצבו הרוכבים על קו הזינוק בחצר המועצה אזורית מטה אשר ל stage queen- הסטייג' המרכזי של מהדורת אבירי הגליל לשנת 2019.

מזג אוויר מעולה קידם את הרוכבים בשער הזינוק והובילו אותם לזינוק מתגלגל של שלושה ק"מ לכיוון נחל געתון. בשלב זה דבוקות הרוכבים שזינקו מהבוקסים שנקבעו עפ"י זמני מקצה הפרולוג עדיין גדולים, וכולם מנסים לשפר מיקום בדבוקה. המלחמה על המיקום בשטח שהופך להיות קשוח יותר ויותר מכניסה לא מעט עצבנות בפלוטון ונרשמו לא מעט כמעטים. אחרי כ- 4 ק״מ של rolling hills על שבילים גליליים מדורדרים, זרועי אבנים מכל הסוגים ובכל הגדלים, הדבוקה מתפרקת למספר פלוטונים קטנים ונכנסים לקצב רכיבה מאוזן יותר אך בהחלט לא רגוע יותר. ככלל לא רגוע הוא האלמנט המרכזי של יום התחרות השני של מגדל אפיק ישראל בסטייג' שבסופו הוכרז על ידי לא מעט משתתפי אפיק ישראל קבועים וותיקים, כסטייג' הקשה ביותר בתחרות מאז היווסדה.

מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני

בשלב זה מתייצבת דבוקת הובלה צפופה ביותר מקרב רוכבי ה UCI הבינ"ל,  Egger /Brandl ,Markt /Raggl, Swenson /Finsterwal ,Gluth /Giger ,L'Esperance /Disera כשההובלה בראש הדבוקה השועטת בסינגל מצובה מתחלפת תכופות בין הזוגות וכולם מגיעים יחד לנקודת ההאכלה הראשונה בפארק גורן כ 24 ק"מ מהזינוק. זוג המובילים מאתמול בקטגוריית הרוכבים הישראלים בחסות טיוטה, שלומי חיימי וגיא זסלר, חווה מעט קשיים היום וכנגד הצפיות הם מגיעים לנקודת ההאכלה בפער של כ 3 דקות מדבוקת המובילים.

משם משך המסלול בכיוון כללי מזרחה בסדרת שבילים קשוחים במגמת עלייה ברורה לכיוון הנקודה הגבוהה ביותר של הסטייג' בק"מ ה 40. זאת עליה לא פשוטה ולא מעט רוכבים עוברים להליכה לצד האופניים. בשלב זה קטגוריית הנשים החזקה מצטופפת גם היא לפלוטון מוביל דומיננטי של 4 זוגות בהם Smith ו- Pendrel   Loivuו- Steinburg ,Gomez Villafaneu ו-Grant ,Woodruff ו-Huck.

לאחר ירידה תלולה לכיוון אגם מונפורט פוגשים הרוכבים את נקודת ההאכלה השנייה. עצירה קצרה להתרעננות, טיפול מסור של צוות התמיכה של שימנו ושל המתנדבים ומשם טיפוס קשוח לעיר מעלות לרכיבה ברחובות העיר לקול תשואות קהל רב שהגיע לעודד את המתחרים. בקטגוריית המאסטרס, זוג הישראלים  Di Veroli ו- Dahan ממשיך להפגין דומיננטיות בשלב זה ורוכב בצמוד למובילות קטגוריית הנשים כשהפער בינו לבין זוג הרודפים במקום השני עומד על יותר מ 13 דקות.

ירידה כביש תלולה ויפיפייה מהעיר מעלות לכיוון ערוץ נחל כזיב מכניסה את הרוכבים למקצה רכיבה מהיר לאורך הנחל הזורם והמוצל ברובו, עם חציות מים מהירות ומרעננות שגובות מספר קורבנות פחות זהירים כמו תומר זלצמן אחד הרוכבים הישראלים המובילים מקרב רוכבי ה UCI שמחליק ונחבל.

בשלב זה נכנסת דבוקת המובילים למקטע מסינגל כברי כשהזוג Gluth /Giger חוטף פנצ'ר ומשאיר את המאבק לניצחון הסטייג' לשלושת הזוגות האחרים. מקטע מישורי בשבילים חקלאיים לוקח את השלישיה המובילה בטיסה מהירה בדבוקה צפופה מאוד לכיוון כפר התחרות. במרחק של כ-5 ק"מ מקו הסיום הזוג Egger / Brandl יוצא להתקפה רציפה עד קו הסיום כשהוא חוצה את שער הסיום במקום הראשון בזמן של 03:52:47. בפער של 12 שניות אחריהם מגיעים הזוג Markt / Raggl, ואת שלשיית המובילים בקטגוריית הגברים סוגרים Swenson / Finsterwal בפער של 14 שניות מהמנצחים.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני

גם בשלישיית הנשים המובילה נרשמו לא מעט דרמות כש 5 ק"מ מקו הסיום הזוג  Gomez Villafaneuו-Grant מצליח לעקוף את זוג הקנדיות המובילות מאתמול Smith ו- Pendrel וחוצה את קו הסיום בזמן של 04:39:25 עם פער של כ 10 שניות מ Smith ו- Pendrel במקום השני. את המקום השלישי תופסות Loivu ו- Steinburg בזמן של 04:41:47.

בקטגוריית המאסטרס, צמד המובילים החזקים Di Veroli ו- Dahan שועט בקצב מטורף לכפר התחרות וחוצה את קו הסיום בזמן מדהים של 04:42:18, כ 12 דקות לפני  Erez Falkenstein / Matt Cooke שהגיעו במקום השני. את המקום השלישי לוקחים היום  Avi Hadar / David Oz בפער של כמעט 18 דקות ממנצחי הקטגוריה.

בקטגוריית הזוגות המעורבים חוצים ראשונים את קו הסיום  Ivan Grenavtsev / Seda Grenavtseva מרוסיה בזמן של 05:18:59. בפער של 6.5 דקות אחריהם מגיעים Tomer Baruch / Deborah Ohayon ואת המקום השלישי סוגרים היום Harel Swisa / Yelena Yastrebov בפער של 21.5 דקות מהמנצחים.

בקטגוריית הגראנד מאסטרס האצילה חוצים את קו הסיום במקום הראשון Landon La Grange /Gavin Viljoen מדרום אפריקה בזמן של 04:57:43. כ 4.5 דקות אחריהם Amos Gery /Zohar Galili במקום השני, ואת המקום השלישי סוגרים היום Ronen Shirizly /Hagay Anaby בפער של כ 6.5 דקות מהמנצחים.

בקטגוריית המובילים מקרב הרוכבים הישראלים בחסות טיוטה, לוקחים את הניצחון היום Eitan Levi ו- Eliad Daniel בזמן של 04:09:27. כ 30 שניות אחריהם מגיעים Shlomi Haimy ו-  Guy Sessler. את שלישית המובילים הישראלים סוגרים היום Ori Leonzini ו- Gil ly Gonen.

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

סבל מזכך

נימי כהן מסכם את יום התחרות השני שלו 

רכב, סבל, הזדכך וכתב – נימי כהן   דיגמן – צחי אוחובסקי

בוקר טוב וברוכים הבאים לסטייג׳ השני של מגדל ישראל. כיוון שאתמול היה פרולוג, מקצה דירוג, בו רכבנו רק 22 ק״מ באזור השעה פלוס מינוס, למעשה היום ״האמיתי״ הראשון של אפיק ישראל היה היום. כבר בקו הזינוק הורגשה עליית המדרגה משנה שעברה. האפיק לא נח על שמריו ותמיד מתפתח, משתפר וגדל, והשנה הביאו לצידו של בועז קורפל, הכרוז האגדי, את הכרוז המקצועי הקולח ודובר האנגלית של הקייפ אפיק, לא פחות. הדרום אפריקאי השרוט שוטף את הכריזה באנגלית עם מבטא דרום אפריקאי, והרוכבים הזרים לגמרי מרגישים בבית.

הפרולוג (אתמול)

הפרולוג היה מעולה ותרם לרוכבים ולאירוע בדיוק את מה שפרולוג צריך לתרום:

כ-600 רוכבים הגיעו וזינקו טיפין-טיפין ולא בבת אחת. עמדות הרישום שירתו את הרוכבים ללא לחץ ותורים. צוות המסלולים ״התחמם״ על מסלול של 22 ק״מ בלבד ונכנס לעניינים, והרוכבים נתנו שעה (בין 37 דקות זמן מנצח גברים לשעה וחצי לזוג האחרון) אול אאוט ואז ישבו בסבבה שלוש שעות במתחם הסיום המדוגם והעבירו פלברה – תענוג. ארוחת הערב והתדריך היו ככל הנראה הטובות ביותר בתולדות האפיק, עם קייטרינג עילי בגן אירועים מהמם הצמוד לאקוודוקט העתיק ושייך לאותו גוף שבבעלותו מלון אקוודוקט המארח את אפיק ישראל.

מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני

סטייג׳ 1 – 94.5 ק״מ על 1,650 מטרים טיפוס מצטבר

אלוהים מצוי בפרטים הקטנים אבל סטייג׳ים לא מבינים דרך מספרים…

כשהסתובבתי במתחם הפיניש המפנק ראיינתי רוכבים מסוגים שונים ושאלתי אותם איך היה היום. התארים הנפוצים היו: קשוח, קשה, הכי קשה, היום הכי קשה שלי באופני הרים, סטייג׳ רוצח, סטייג׳ רצח, אחד הקשוחים וכולי וכולי… הבנתם את הרעיון. אנשים שנרשמים לתחרות מרתון אופני הרים רב-יומית לא מחפשים את הקל ואת הזורם. הם מחפשים את הקשוח, המאתגר, את הרכיבה שתפרק אותך, תבנה אותך מחדש, ובדרך תלמד אותך כמה דברים חדשים על עצמך, על בת/ן הזוג שלך ועל הזוגיות שלכם.

אפשר להגיד שהיום קיבלנו את כל אלו בריבית דריבית.

גל צחור, המענה הלאומי, חיבר, הלחים ותפר, מקטעי סינגלים קיימים, עליות חקלאיות ודרכי כורכר, וגם כמות נאה של דרכי אספלט חקלאיות וכבישים צדדיים, ויצר לופ שלא נתן לנו לנוח לרגע. הזינוק פרש את טור הרוכבים אט אט ברצף של דרכים חקלאיות שטוחות יחסית, הרבה פניות, כמה מעברים תת קרקעיים, עד שהגענו לסינגל כברי. הסינגל שעבר שיפוץ לאחרונה אינו מהחלקים והזורמים, ופה התחילה מדיניות פירוק העצמות של הסטייג׳. עוד קצת דרכי כורכר והתחברנו לחלק סלעי מאתגר, בעלייה דווקא, של סינגל כברי ואחריו סינגל מצובה. אישית, ברגע שאני בסינגל הכל קטן עלי וזה עדיף עשרות מונים על כל קטע כורכר או כביש, אז היה כיף. 

מפה, בכנות, הכל מתערבב ומיטשטש לי. למעשה נכנסנו לרצף של דרכים קשות יחסית, עתירות אבנים, סלעים, חריצים ושאר ירקות, בעלייה או ירידה, וגם הרבה דרכי אספלט באופן יחסי. בסוף הסיפור הכללי של היום, לאספלט הזה יש תפקיד חשוב ומשמעותי, כי הוא מאפשר לגפיים, כפות ידיים וצוואר לנוח מעט ולהתאושש. ההיילייטס שאני לוקח איתי היו כמה פיצוחים טכניים שמאוד אתגרו אותי ויכולתי להם בעליות טכניות צפופות ומדורדרות, כמו העלייה לכיוון בריכת החורף של פאסותה, הירידות הפסיכיות והאינסופיות לאגם מונפורט ולנחל כזיב, כל לופ האספלט העולה ויורד בפארק גורן וכמובן כל נחל כזיב על מעברי המים המצננים והמרעננים שלו, קלאסיקה שאיכשהו רכבתי היום פעם ראשונה.

תחנות ההאכלה מוקמו במרווחים מדויקים והכילו כל טוב – ג׳לים, מלח, בייגלה, איזוטוני או ומים קרים, ובתחנה האמצעית גם פחיות קולה גמדיות וקפואות באדיבות היזראל סייקלינג אקדמי. הסינגלים, אינעל העולם, היו בעיקר בעלייה. גלצה, באמא, תעשה משהו עם זה, והסיום של הסטייג׳ היה אינסופי וחמקמק. עוד פניית 90 מעלות, עוד ירידה מתחת לאיזה כביש, עוד עלייה מסולעת, טטה! תאהב אותנו! רוצים כבר לשמוע את בועז קורפל כורז אותנו על קו הסיום ולשתות בירה ראשונה Jems על חשבון ההפקה…

המכונה

רצה הגורל ואופני הפרטיים טרם הגיעו ארצה. התקשרתי לחבר-אח-אושיה גלי רונן מנהל חנות טרק משמר העמק, וביקשתי ממנו בהשאלה את אופנין החדשים הפרטיים, משהו בסיסי שעושה ת׳עבודה כזה: טרק טופ פיול 2020 עם 115 מ״מ של מהלך מאחור, פוקס 34 מלפנים עם 120 מ״מ, מערכת הילוכים אלחוטית חשמלית של סראם, וסט גלגלי xxx מקורבנים של בונטרגר במשקל 1,340 גרמים ומחיר ללא תחרות. היצירה שוקלת 11 ק״ג בול עם הכל: דוושות, חומר אטימה בצמיגים, 2 כלובי בקבוק, מנשא גרמין, מנשא גו פרו ומשאבה. כשהגענו לאירוע חשבתי שהאופניים הם אובר-שוט לאירוע. אנחנו בראש של 100 על 100 ממ, לניינר הקודמים שלי היו בכלל 90 מ״מ מאחור, וזה היה נראה מוגזם. 

בדיעבד, אחרי היום הפסיכי הזה, אני יודע שצ׳ופרתי. בכביש נעלתי בולמים וטסתי על חבילה קלילה וקשיחה. בשאר העליות/ירידות הטכניות הקשות וערימות הסלעים כל מ״מ מאלו שציינתי פשוט שמר לי על הגוף, הידיים והגב, כדי שאצליח לשרוד את מחר. גלי – תודה!!!

הזוגיות

צחי ואני מכירים מ-94, תעשו את המתמטיקה לבד. עבדנו במסעדת ״פסטהלינה״ אללה ירחמה ויום אחד הגעתי עם KLEIN חדשים ומבריקים שעלו לי 5,000 שקלים, סכום אגדי דאז. לצחי היו ראלי Shark מפלדה שגדולים עליו ב-3-4 מידות (תודה ניסו!) והוא לקח אותי לרכיבות השטח הראשונות שלי במשעולי הר חורשן. השנה שנינו לא יכולנו להתאמן טרום האירוע כל אחד מסיבותיו, אז המצאנו אג׳נדה של ״משתתפים ולא מתחרים״. יש לנו נפח ועומק של שנים, אך לא באנו בכושר או עם עומק מהשנה האחרונה, ואמרנו שאם נשמור על עצמינו ולא נדחוף או נרדוף יהיה בסדר. הצלחנו לרכוב רכיבה אחת בלבד ביחד טרום האירוע, ולהעמיס רכיבות ארוכות של 60-70 ק״מ רק בשבתות בחודש הקודם לאירוע. זו הכנה גרועה מאוד למי שלא מצוי בתורה. הדיבור הזוגי היה: ״אחי, אני מוכן לשבת של האפיק!״.  האם זה עובד לנו וריאלי? לא ממש… לצד התכניות יש את המציאות בה אנחנו לא רוכבים בוואקום רק הוא ואני, מחוברים לקצב נוח ולשיחה. יש מסביב מלא רוכבים, מלא אגואים, ומדי פעם אתה מגזים ואז משלם על זה. על אף ההיסטוריה המשותפת מעולם לא רכבנו יחד בתחרות, ואני חושב שמחר נהיה טובים אף יותר מהיום, היום היינו בסדר פלוס.

אז מה עכשיו?

מחר יש יום שמספריו די דומים להיום. מבחינתי יש בו יותר פיקים חיוביים אנרגטיים, כי יש בו את רוב סינגל משגב וחלקים נאים מסינגל אחיהוד, וסינגלים, כבר אמרתי, עושים לי את זה. אבל מחר יהיה לנו את היום ברגליים ובמערכת, כלומר נגיע תשושים, גמורים, מכווצים ושחוטים. אז מחר יהיה היום הקשה באירוע.

מה? מה יהיה מחרתיים בשבת? לא משנה מה האורך של שבת (72 ק״מ כמדומני), זה תמיד עובד טוב… כי יום אחרון וקצר יחסית לאירוע עובד על אנרגיות אחרות, התעלות ואווירת חגיגה וסוף קורס – לא באמת צריך כוח או כושר ליום האחרון…

נשתמע מחר

תוצאות סטייג' 1

גברים

  1. Georg Egger / Maximilian Brandl (GER) 3:52:47
  2. Karl Markt / Gregor Raggl (AUT) +0:12
  3. Keegan Swenson / Russell Finsterwald (USA) +0:14

 נשים

  1. Sofia Gomez Villfane / Rose Grant (ARG / USA) 4:39:25
  2. Hayley Smith / Catharine Pendrel (CAN) +1:11
  3. Janika Loïv / Greete Steinberg (EST) +2:22

זוגות מעורבים

  1. Ivan Grenavtsev / Seda Grenavtseva (RUS) 5:18:59
  2. Tomer Baruch / Deborah Ohayon (ISR) +6:35
  3. Harel Swisa / Yelena Yastrebov (ISR) +21:36

מאסטרס 40+

  1. Angelo Di Veroli / Haim Dahan (ISR) 4:42:18
  2. Erez Falkenstein / Matt Cooke (USA) +12:06
  3. Avi Hadar / David Oz (ISR) +17:44

גרנד מאסטרס 50+

  1. Landon La Grange / Gavin Viljoen (RSA) 4:57:43
  2. Amos Gery / Zohar Galili (ISR) +4:28
  3. Ronen Shirizly / Hagay Anaby (ISR) +6:29
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני
מגדל אפיק ישראל 2019- סיכום סטייג' 1, יום התחרות השני

"מגדל Epic Israel" בחסות טרק הוא מרוץ שטח זוגי רב שלבי המתקיים זאת השנה השביעית ומהווה מפעל הנצחה לגיורא צחור ז"ל. זהו מרוץ האופניים המשמעותי, הגדול והחשוב בישראל ומהווה אירוע דגל לענף האופניים הלאומי. במהלך שנות קיומו הצליח אפיק ישראל להתברג ולהתפרסם בסצנת המרוצים העולמית וחותר להפוך בעתיד לאחד ממרוצי השלבים החשובים בעולם. במהדורה הנוכחית ייקחו חלק יותר מ 150 רוכבים זרים מ 26 מדינות שונות, מספר שיא של רוכבים/ תיירי אופניים בן לאומיים שיהפכו בסוף המרוץ לשגרירי ישראל בפועל. ארבעת ימי התחרות בנופים הייחודים של הגליל המערבי בהם היא עוברת וההכנות המפרכות של המשתתפים, חושפים את המתחרים לרמה אחרת של מקצוענות ספורטיבית והשגיות ומקדמים הלכה למעשה את תרבות הפנאי והספורט של מאות המשתתפים, חבריהם ומשפחותיהם.

לחזון התחרות התגייסו נותני חסות שותפים לדרך וביניהם: מגדל חברה לביטוח, Trek, Rudy Project Shimano ,Jinga ,Gu, LiveU, רומח, Toyota, מלון אקוודוקט, סלע בינוי, גליל ירקות ופירות, Mitas, ארבל שטראוס, bike.co.il, ארומה, שורש,DT swiss , שטראוס, Joe's no flats, Compex, ברא צמחים, Karcher,  Cyprus Deputy Ministry of Tourism , CARPATHIAN MTB EPIC, איגוד האופניים בישראל, בירה Jems ,משרד התרבות והספורט, משרד התיירות, מנהל הספורט, רשות הניקוז גליל מערבי, אשכול רשויות גליל מערבי, עיריית עכו, אוצרות הגליל, קרן קיימת לישראל

צילומים:

מערכת SportPhotografy תומר פדר, רונן טופלברג, דותן הלוי

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

מוטוליין-פוקס 1070×200
רייז 24 1070×200
מוטוליין פוקס קבוע 1070×200
אויז 24 1070×200
פוקס יוניון
טרק 11.23 1070×200
מצמן 2 1070×200
KTM  1070×200
טרק מדון 11.23 1070×200
מצמן 1 1070×200
סידי נעלים

Comments

comments

כתבות נוספות